Milli İstirahat

Malta Cemiyetinin Eğilimli Kültür Fizik Dergisi

Notaların Duruşu


Si Diyez, varoluşundan bu yana ilk kez kendisini ifade etmenin zorluğunu çekiyordu. Aslen Si notasının yarım ses incesi olan bu nota zamanla etrafında sarılı olan düzenin kendisi ve etrafındaki diğer notalar için hiç de iyi bir düzen olmadığını gördü ve daha iyi bir düzen için çabalamaya başladı.

Bütün bemollerin, diyezlerin, majör ve minörlerin ana yedi notanın ismi ile alınması durumu Si Diyez için kendilerini ifade etmenin zor bir yolu idi. Ana yedi notanın gelişimleri sornucu oluşmuş düzenin bir sonucu olarak bütün bemol, diyez, majör ve minörlerin ayrı işlevler görmesi durumu onda kendisinin ve diğerlerinin kendi isimleriyle anılabileceği düşüncesinin gelişmesine sebep oldu. Bu sayede diğer notalarla eşit seviyeye gelebileceğini ve kendi adları ile daha özgürce varolabileceğini düşünmekteydi. Mevcut düzenin yanlış bir sistem üzerinden gittiği kanısında olması ve bu düzeni diğer nota oluşumlarına zarar vermeden daha özgür ve eşit bir düzene sahip olacakları an için çalışmalara başlaması gerekiyordu. Bu nedenle diğer nota oluşumları ile ortak bir çalışma yapmanın yararlı olacağını düşündü ve bazı nota oluşumlarının destek vermesi ile bu durumu mevcut düzenin temeli olan yedi ana notaya sunmaya karar verdi.

Ana yedi nota Si Diyez ve destekçilerinin değişim üzerine olan fikirlerini uzun uzun görüştüler. Bu görüşmelerde Re notası bu fikrin biraz daha köreltilerek uygulanabileceği kanısındaydı ancak Fa notası bu durumun kendi egemenliklerini yitirmeleri olacağını düşünerek bu değişim fikrine karşı çıktı. Bu durum diğer notalar ve nota oluşumları arasında farklı görüşlerin ortaya çıkmasına sebep oldu. Si Diyez ile destekçilerinin bu fikirlerine destek vermeyen diğer oluşumlar Do Bemol’ ün düzenin korunması ve varolan değerlerin daha da etkili hale getirilmesi konusundaki fikirlerini benimseyip Si Diyez’ e karşı bir görüş ile ortaya çıktılar. Bu iki farklı grubun fikirleri daha sonraları sık sık ana yedi nota arasında görüşüldü. Re ve Fa notaları arasındaki durum zamanla diğer iki grup arasındaki durum ile özdeşleşir hale geldi. Birçok nota oluşumu bu karşıtlık durumundan yorgun düşüp savunmalarını yapamayacak hale geldi. Her ne kadar Si Diyez ve destekçileri göz önündeymiş gibi gözükse de aslında Do Bemol’ ün etkinliği de azımsanacak bir seviyede değildi.

Oluşturulan iki grup adına yedi ana notanın aslında kendi iç düzenlerini korumaları durumu üzerinden olayları algılaması ve aslında iki grubun da hiçbir zaman tam olarak dinlenmemiş olması bu fikirlerin hayata geçirilmesi durumunu zorlaştırmıştı.

Nota düzeninin oluşmasında her biri ayrı önemli olan bemol,diyez,minör ve majörlerin önemleri tam anlamı ile görülmemişti ve normal düzen içerisinde zamanla olağanın dışına çıkamayan oluşumlar haline getirilmişlerdir.

Reklamlar

Ağustos 25, 2008 - Posted by | Deneme, Sayı 13, Serkan Demirbağ

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: